14.05.2013

Citro毛n C4 WRC Rallye Monte Carlo 2007 S. Loeb/D. Elena, Solido, 1/43

Citro毛ndo najwy偶szej grupy w mi臋dzynarodowych rajdachwszed艂bardzo ostro偶nie. Na pewno pami臋tasz fiasko z 1986 roku, kiedy typ BX 4TC pr贸bowa艂 si臋 wprowadzi膰 do grupy B. Dlatego si臋 w 90.latach bardzo koncentruj膮 do ni偶szej grupy.

Citro毛n C4 WRC Rallye Monte Carlo 2007 S. Loeb/D. Elena, Solido, 1/43

W specyfikacjach dwulitrowych motor贸w zdoby艂y tytu艂 z samochodem XsaraKit Car. Konkurencja praktycznie nie istnie艂a a te samochody na suchym asfalcie wygrywali i nad samochodami WRC. W 2001 roku zdoby艂y tytu艂 w programu junior贸w z samochodem Saxo S1600 - pierwsze miejsce zdoby艂 nieznany S茅bastien Loeb. Podstawa by艂a r贸wnie偶 bardzo dobra, a team na nadchodz膮cy sezon przygotowa艂 nowe specjalne samochody Xsara WRC.

Nawet zkilku start贸w by艂o jasne, 偶e m艂ody talent Loeb b臋dzie liderem teamu, p贸藕niej przyby艂  Carlos Sainz i Colin McRae. Ju偶 w pierwszym pe艂nym sezonie team Citro毛n Sport zdoby艂 mistrzostwo konstruktor贸w i Loeb zosta艂 wicemistrzem, gdy Solberg mia艂 o jeden punkt wi臋cej. Kolejne dwa lata nie powt贸rzy艂 tego samego b艂臋du. By艂o jasne, 偶e jest trzeba zmieni膰 technike, tak Citro毛nponowniew 2005 roku wycofa艂 si臋 z wy艣cig贸w, ale Loeb i tak zdobyl tytu艂 z rok starym samochodem. W 2007 roku wprowadzono nowy typ C4 WRC i Loeb zn贸w i zn贸w wygrywa艂. Po sko艅czeniu Gronholma, puchar konstruktor贸w wr贸ci艂 w r臋ce Citro毛na.

Firma Solido jest bardzo popularnaze wzgl臋du na ni偶sze ceny modeli. Na przyk艂ad, w 1:18 skali mnie denerwuje, 偶e cz臋sto nie mo偶na otworzy膰 baga偶nik i tylne drzwi. Ale u tego modelu by艂em bardzo mile zaskoczony, jak bardzo dok艂adnie jest zrobiony. Kszta艂t nadwozia, lakier i naklejki s膮 bez b艂臋d贸w. Tylko jasny bia艂y dach po偶贸艂k艂 w czasie.

Bardzodobrze zrobione s膮 艣wiat艂a, gdzie s膮 nawed oznaczone pojedyncze reflektory, troch臋 oszukany jest  lewy migacz. Otw贸r w zderzaku ma niespodziewanie doskona艂y kszta艂t kratki, jak r贸wnie偶 otwory w masce. Na kapocie nie brakuj膮 wystaj膮ce zak艂adki na jej zabezpieczenie. Rzeczywi艣cie bym si臋 nie spodziewa艂 takich szczeg贸艂贸w u producenta Solido.  

Na dachu jest sanie "kaplica"  ani krytu kamery. Anteny s膮 z gumy i nie ma sposobu na z艂amanie.Tylna cz臋艣膰 jest idealnie wyprofilowana, na pokrywie baga偶nika ponownie znajdziemy bezpieczniki. Tylne 艣wiat艂a maj膮 doskonale wykonan膮 punktacje. Okna s膮 w g艂臋bi  karoserii, i jest bardzo starannie pomalowane na czarno wok贸艂 nich, wi臋c grubo艣膰 materialu tutaj nie przeszkadza. Lusterka s膮 wykonane z tego samego kauczuku jako anteny. 艁adnie zrobione s膮 ko艂a, kt贸re maj膮 r贸wnie偶 zawory do pompowania opon. Za ko艂ami s膮 dociskane rowkowane tarcze hamulcowe, kt贸re obracaj膮 si臋 z ko艂ami.

Wn臋trze jest g艂贸wnie czarne. Nic wa偶nego niebrakuje wnim. Na bokach siedze艅 znajdzieme tak偶e logo Recaro. Ale szkoda, 偶e nie s膮 kolorowe pasy, by艂oby lepsze og贸lne wra偶enie. Pod艂oga i rama bezpiecze艅stwa w tylnej cz臋艣ci jest srebrna. Z ty艂u jest ko艂o zapasowe, kt贸re wygl膮da jak ko艂a na modelu. Przez ko艂o jest napr臋偶ony umocowany pas. Dalszy niespodziewanie mi艂y szczeg贸艂. 

Z modeluby艂em bardzo zadowolony, bo u Solida nie spodziewa艂em si臋 takich szczeg贸艂贸w. Ode mnie ma sz贸stk臋 a na pewno jest prawowitym kawa艂kem w mojej kolekcji. 

Pro SmallCars sepsal Martin Happy Tolar

Zostan naszym fanem na facebooku

Ta www strona stosuje pliki cookies. Cookies u偶ywane s膮 do zapisywania informacji w celach reklamowych i funkcjonalnych (m.in. zapami臋tywanie preferencji ustawie艅 na naszych stronach, zbieranie anonimowych danych reklamowych i statystycznych). Korzystaj膮c z tej strony, wyra偶asz zgod臋 z Polityk膮 dotycz膮c膮 cookies.